Geen leads, geen deals.

Waarom ook jij leads nodig hebt

Je hoort vaak zeggen: “ik verkoop nog steeds het makkelijkst met een pint aan de toog“.
En dat klopt! Alleen, op dat moment heb je natuurlijk al contact gelegd met iemand.

Wil jij ook een betere instroom van kwalitatieve leads, dan doe je best actief aan lead generation.

Eens je jouw kwalitatieve leads begint te verzamelen, moet je duidelijke afspraken maken over de opvolging ervan.

Waarom zijn Leads belangrijk?

Simpel! Zonder leads zijn er geen nieuwe klanten. We zijn er mee begonnen: verkopen bij pot en pint is nog steeds het makkelijkst. Denken we. Omdat we ons daar het meest comfortabel bij voelen. Maar steeds meer komt het traditionele sales-model onder druk te staan.

Waarom? Omdat het steeds moeilijker wordt om met de juiste mensen in contact te treden. Daarom zou het ideaal zijn als die juiste mensen zelf de weg vinden naar je organisatie door je online verhaal dat je vertelt.

Een website is zoals een showroom voor een garage.

Stel, je bent eigenaar van een garage. Dan zou je toch ook niet willen dat er mensen je showroom binnen stappen en weer naar buiten gaan zonder aangesproken te worden?

Nochtans is dit vandaag waarschijnlijk het geval op je website. Bezoekers komen op je website komen en verlaten die weer zonder zich kenbaar te maken. Je online uitstraling is hierbij één van de belangrijkste aspecten. Maar ook technisch moet je website klaar zijn om de bezoekers aan te spreken. Ontdek hoe je begint aan een goede website voor jouw organisatie via deze checklist.

Ben jij ook op zoek naarbetere leads?

Download ons e-book of boek een afspraak met een van onze experten

Hoe trigger je Leads?

Allemaal goed en wel. Maar hoe krijg ik die leads nu op mijn perfecte website?

Search Engine Optimization (SEO)

Vrij vertaald lezen we dus “Zoekmachine optimalisatie”. En dat is eigenlijk een prima vertaling. Met een goede SEO-aanpak zorg je er namelijk voor dat zoekmachines (zoals bijvoorbeeld Google) je website onder de aandacht zullen brengen van potentiële leads die op een organische manier op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem.

Dit is dus absoluut cruciaal in het vinden van betere leads. We helpen je graag verder op weg.

Search Engine Advertising (SEA)

Ook de vertaling van de SEA, Zoekmachine adverteren, dekt prima de lading. Door betalend te adverteren op zoekmachines zorg je er voor dat je website bovenaan komt te staan tussen alle andere website die een gelijkaardig verhaal vertellen dan dat van jouw organisatie. Maar er is meer. Een doordachte SEA-strategie gaat verder dan alleen adverteren op zoekmachines. We lichten het met plezier even toe.

E-mailmarketing

Een niet te vergeten medium om betere leads naar je organisatie te trekken is e-mailmarketing. Een e-mail opstellen is niet moeilijk. Maar een e-mail opstellen die effectief gelezen wordt en die je leads voldoende zal triggeren om naar je website te surfen… dat is de uitdaging. Een uitdaging die we graag samen met jou verder opnemen.

SEO SEA

Wat moet je doen met een Lead?

Proficiat! Je bent er in geslaagd om betere leads naar je website te trekken. Et maintenant que vais je faire?

Communiceren.

Je lead is allicht op zoek naar betere ideeën, naar iets wat hem slimmer maakt, naar iets waar hij beter van wordt. Probeer in deze fase dus zeker en vast nog niet te verkopen. Probeer vooral je lead via een doordachte content marketing verder aan je verhaal te binden en hem emotioneel te raken.

Converteren.

Pas als je erin geslaagd bent om je lead aan je te binden, kan je hem iets in ruil vragen. Vanaf dit moment begin je gegevens te verzamelen, waardoor je je lead nog betere informatie kan bezorgen om zijn probleem op te lossen. Eens je lead volledig overtuigd is kan je overgaan naar de volgende fase en proberen hem binnen te halen als klant.

Marketing Automation.

“Oei! Maar ik heb geen tijd om dat allemaal op te volgen”. Geen nood! Er zijn tal van (gratis) marketing automation tools die je het leven een pak makkelijker maken. We lichten dit verder toe op onze pagina over betere klanten.

Wat is een goede Lead voor jouw organisatie?

Hierop een pasklaar antwoord geven is niet evident. De criteria zijn namelijk voor iedere organisatie anders. Voor sommigen is het inschrijven op de blogupdate al voldoende om een aantal achterliggende workflows op te starten.

Moet je contact 1, 2 of 5 downloads/clicks/conversies hebben op je website alvorens je je sales-team er op los laat, of heb je helemaal geen sales-team?

Kortom, er zijn tal van criteria die bepalen of een lead voor jouw organisatie in de MQL-funnel of in de SQL-funnel behoort, of in geen van beide.

Wil je toch graag weten hoe jij dit best in jouw organisatie opzet? Laat ons dit dan samen even overlopen. Geheel vrijblijvend, maar ongetwijfeld verhelderend voor jouw organisatie.

Ik wil dit persoonlijk bespreken

Testimonial.

Uw Bouwdroger

PRiZM_uwbouwdroger

“Hoe kan ik mijn omzet verhogen via online marketing? Dat was wat wij ons afvroegen bij de start van onze samenwerking met PRiZM. Op basis van hun advies zijn we een nieuwe structuur gaan uittekenen voor de website van Uw Bouwdroger. Daarnaast hebben we samen ook onze eerste stappen gezet in de wereld van online advertising. Het resultaat mag gezien worden. We bereikten alvast de nr. 1 positie in Google en genereren betere leads dankzij PRiZM. Zo zie je maar tot wat een fijne samenwerking kan leiden.”

Relevante blogs over Lead Generation.

Wat is de kostprijs van online adverteren?

Online adverteren: wat kost dat?

Online adverteren is de snelste manier om nieuwe leads binnen te halen met online marketing. Je kan zowel via sociale media als Google Ads met investeringen advertenties tonen aan je doelgroep om hen te overtuigen naar jou website te gaan en zo klant van jou...

Hoe vergroot je online je doelgroep?

Je doelgroep online vergroten

Een vuistregel binnen marketing zegt dat je niet iedereen kan bedienen. Daarom is het aangeraden je te richten op één of meerdere specifieke segmenten: je doelgroep! Ben je bijvoorbeeld een bedrijf dat vakantieauto’s verhuurt, dan kan je je bijvoorbeeld richten op inkomende toeristen en niet...

Het belang van zoekwoordenonderzoek

Potentiële klanten komen niet zomaar op jouw bedrijfswebsite terecht. Hiervoor hebben ze vaak eerst een bepaalde zoekopdracht ingegeven in Google. We noemen dit ook wel eens zoektermen. Als onderneming is het belangrijk om deze woorden te achterhalen. Het is namelijk zo dat hoe juister...

Tool tested: wat is Leadinfo?

Tool tested: Leadinfo

Leadgeneratie Software Leadinfo is een leadgeneratie software die de bedrijven herkent die op je website komen en deze weergeeft in een dashboard. Het geeft je als bedrijf een reden om in contact te komen met potentiële klanten en zo de sales van jouw bedrijf te boosten. Deze handige tool werkt zoals het...

SEO: Nieuwe ontwikkelingen om goed te scoren

Als je deze blog leest weet je vermoedelijk al wel waarover SEO gaat. Zoniet, kan je dit hier nog eens nalezen. SEO is een nooit eindigend spel waarin de spelregels constant veranderen of aan belangrijkheid winnen of inboeten. De exacte formule om met je....

Funnel vullen tijdens de zomer

Bouw nu aan je funnel voor het najaar

De eeuwige uitdaging voor iedere marketeer: de funnel maximaal vullen met kwalitatieve leads. En zeker na de recente lockdown zijn tal van ondernemingen op zoek naar nieuwe initiatieven om die bewuste funnel zo snel mogelijk weer te vullen met nieuwe leads. Waarom je daar tijdens...

Mijn bedrijfsidentiteit op sociale media

Sociale media is overal, ja kan er niet meer omheen… De jongste generaties zijn opgegroeid met internet en sociale media, en ze zijn er constant mee bezig. Er liggen dus heel veel kansen in de aanwezigheid op sociale media. Daarom is het belangrijk om ...

Google AdWords: wie zoekt die vindt

Niet genoeg klanten? Probeer dan eens online te adverteren met Google Adwords! Via Google AdWords (tegenwoordig Google Ads) kun je jouw business adverteren in Google. Zo leid je veel meer potentiële klanten naar jouw website waar je hen datgene kunt aanbieden waar ze naar...