Geen leads, geen deals.
Je hoort vaak zeggen: “ik verkoop nog steeds het makkelijkst met een pint aan de toog“.
En dat klopt! Alleen, op dat moment heb je natuurlijk al contact gelegd met iemand.
Wil jij ook een betere instroom van kwalitatieve leads, dan doe je best actief aan lead generation.
Eens je jouw kwalitatieve leads begint te verzamelen, moet je duidelijke afspraken maken over de opvolging ervan.
Waarom zijn Leads belangrijk?
Simpel! Zonder leads zijn er geen nieuwe klanten. We zijn er mee begonnen: verkopen bij pot en pint is nog steeds het makkelijkst. Denken we. Omdat we ons daar het meest comfortabel bij voelen. Maar steeds meer komt het traditionele sales-model onder druk te staan.
Waarom? Omdat het steeds moeilijker wordt om met de juiste mensen in contact te treden. Daarom zou het ideaal zijn als die juiste mensen zelf de weg vinden naar je organisatie door je online verhaal dat je vertelt.
Een website is zoals een showroom voor een garage.
Stel, je bent eigenaar van een garage. Dan zou je toch ook niet willen dat er mensen je showroom binnen stappen en weer naar buiten gaan zonder aangesproken te worden?
Nochtans is dit vandaag waarschijnlijk het geval op je website. Bezoekers komen op je website komen en verlaten die weer zonder zich kenbaar te maken. Je online uitstraling is hierbij één van de belangrijkste aspecten. Maar ook technisch moet je website klaar zijn om de bezoekers aan te spreken. Ontdek hoe je begint aan een goede website voor jouw organisatie via deze checklist.
Ben jij ook op zoek naarbetere leads?
Download ons e-book of boek een afspraak met een van onze experten
Hoe trigger je Leads?
Allemaal goed en wel. Maar hoe krijg ik die leads nu op mijn perfecte website?
Search Engine Optimization (SEO)
Vrij vertaald lezen we dus “Zoekmachine optimalisatie”. En dat is eigenlijk een prima vertaling. Met een goede SEO-aanpak zorg je er namelijk voor dat zoekmachines (zoals bijvoorbeeld Google) je website onder de aandacht zullen brengen van potentiële leads die op een organische manier op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem.
Dit is dus absoluut cruciaal in het vinden van betere leads. We helpen je graag verder op weg.
Search Engine Advertising (SEA)
Ook de vertaling van de SEA, Zoekmachine adverteren, dekt prima de lading. Door betalend te adverteren op zoekmachines zorg je er voor dat je website bovenaan komt te staan tussen alle andere website die een gelijkaardig verhaal vertellen dan dat van jouw organisatie. Maar er is meer. Een doordachte SEA-strategie gaat verder dan alleen adverteren op zoekmachines. We lichten het met plezier even toe.
E-mailmarketing
Een niet te vergeten medium om betere leads naar je organisatie te trekken is e-mailmarketing. Een e-mail opstellen is niet moeilijk. Maar een e-mail opstellen die effectief gelezen wordt en die je leads voldoende zal triggeren om naar je website te surfen… dat is de uitdaging. Een uitdaging die we graag samen met jou verder opnemen.
Wat moet je doen met een Lead?
Proficiat! Je bent er in geslaagd om betere leads naar je website te trekken. Et maintenant que vais je faire?
Communiceren.
Je lead is allicht op zoek naar betere ideeën, naar iets wat hem slimmer maakt, naar iets waar hij beter van wordt. Probeer in deze fase dus zeker en vast nog niet te verkopen. Probeer vooral je lead via een doordachte content marketing verder aan je verhaal te binden en hem emotioneel te raken.
Converteren.
Pas als je erin geslaagd bent om je lead aan je te binden, kan je hem iets in ruil vragen. Vanaf dit moment begin je gegevens te verzamelen, waardoor je je lead nog betere informatie kan bezorgen om zijn probleem op te lossen. Eens je lead volledig overtuigd is kan je overgaan naar de volgende fase en proberen hem binnen te halen als klant.
Marketing Automation.
“Oei! Maar ik heb geen tijd om dat allemaal op te volgen”. Geen nood! Er zijn tal van (gratis) marketing automation tools die je het leven een pak makkelijker maken. We lichten dit verder toe op onze pagina over betere klanten.
Wat is een goede Lead voor jouw organisatie?
Hierop een pasklaar antwoord geven is niet evident. De criteria zijn namelijk voor iedere organisatie anders. Voor sommigen is het inschrijven op de blogupdate al voldoende om een aantal achterliggende workflows op te starten.
Moet je contact 1, 2 of 5 downloads/clicks/conversies hebben op je website alvorens je je sales-team er op los laat, of heb je helemaal geen sales-team?
Kortom, er zijn tal van criteria die bepalen of een lead voor jouw organisatie in de MQL-funnel of in de SQL-funnel behoort, of in geen van beide.
Wil je toch graag weten hoe jij dit best in jouw organisatie opzet? Laat ons dit dan samen even overlopen. Geheel vrijblijvend, maar ongetwijfeld verhelderend voor jouw organisatie.
Testimonial.
Uw Bouwdroger
“Hoe kan ik mijn omzet verhogen via online marketing? Dat was wat wij ons afvroegen bij de start van onze samenwerking met PRiZM. Op basis van hun advies zijn we een nieuwe structuur gaan uittekenen voor de website van Uw Bouwdroger. Daarnaast hebben we samen ook onze eerste stappen gezet in de wereld van online advertising. Het resultaat mag gezien worden. We bereikten alvast de nr. 1 positie in Google en genereren betere leads dankzij PRiZM. Zo zie je maar tot wat een fijne samenwerking kan leiden.”