Betere Uitstraling

Word sneller gevonden

Je bent vandaag niet alleen met je aanbod. Er zijn ongetwijfeld een aantal concurrenten die hetzelfde aanbieden aan jouw potentiële klanten. Hoe zorg je er dan voor dat klanten toch naar jou komen? Waarom kiezen ze voor jouw product of service en niet dat van de concurrent?

Cruciaal in het beslissingsproces is wat wij je uitstraling noemen. Of je nu een start-up bent of eerder een ervaren bedrijf, een juiste (digitale) uitstraling is en blijft een must.

Maar wat wil je nu precies uitstralen? Dat leg je vast in je (digitale) marketingstrategie.

Ik wil praten over mijn digitale strategie

Maak jouw merk top of mind.

Branding

Als we denken aan sterke merken, denken we aan Nike, Coca Cola, Apple en IKEA. Enkel hun kleuren of enkel nog maar een deuntje van een reclamespot roept al herkenning op. 

Wat hebben deze merken gemeen? Ze hebben elks een duidelijke missie waar specifieke waarden aan verbonden zijn. Vooral Apple heeft haar trouwe fans die keer op keer voor de Apple producten kiezen. Dit zit vervat in hun digitale strategie.

Hoe bouw je zo’n duidelijke merkidentiteit? 

Wat een merk sterk maakt, is de herkenning die het oproept bij consumenten. Het consistent toepassen van je huisstijl, je logo en je tone of voice zorgt ervoor dat mensen je merk visueel en niet-visueel gaan herkennen. Vervolgens leggen zij een emotionele connectie met je merk. Worden ze echt fan van je bedrijf, spreken we van brand ambassadors.

Hoe creër je een duidelijke merkidentiteit?
Zorg dat ze je merk kunnen herkennen.

Een sterk verhaal 

Storytelling

Is het voor iedereen duidelijk waar je bedrijf voor staat, kun je je verhaal naar buiten brengen. Brainstorm in een redactiemeeting met je team over mogelijke relevante content. Vertel je verhaal via de meest relevante kanalen voor jouw bedrijf. Eén plek waar al deze verhalen samenkomen, is je website.

Je website als visitekaartje

Je website is vaak de plek waar mensen voor het eerst met jouw bedrijf in aanraking komen. Daarom is een aantrekkelijke uitstraling met een duidelijke taal hier eens zo belangrijk. 

Maar ook een goed UX design is onmisbaar. Consumenten verwachten zelfs dat bedrijven hen kennen en weten waarnaar zij op zoek zijn. 

Maar je moet nog met andere zaken rekening houden. Converteert je website? Biedt je website een aangename gebruikservaring? En heeft je website een gebruiksvriendelijk CMS? Optimaliseer je website maximaal om er zo veel mogelijk uit te halen en ook zo draag je bij aan een betere uitstraling.

Je website is jouw online visitekaartjes.

Het belang van een stabiele Digitale Strategie.

Het merendeel van de consumenten en bedrijven is bijna continu online. Waar jouw doelgroep het meeste tijd doorbrengt, is voor jou de ideale plek om hen te benaderen en te observeren. Wij helpen bedrijven hun digitale mogelijkheden ontdekken, door samen een online marketing strategie uit te tekenen die zowel op korte als op lange termijn de gewenste successen boekt.

Naast nieuwe perspectieven brengt een uitgebreide merkstrategie ook duidelijkheid door alle neuzen in dezelfde richting te zetten. Is er onenigheid over iets? Dan kan je steeds terugvallen op de strategie die je met je team hebt afgeklopt. Ook als er een nieuw teamlid bijkomt, is de manier van aanpak meteen duidelijk. Het is de Bijbel van jouw bedrijf, de handleiding die consequent wordt toegepast. 

Hoe maak je een online strategisch plan?
betere uitstraling

Waarom is een online marketing strategie belangrijk?

Waarom kopen klanten bij jouw bedrijf?

Je wil mensen aantrekken, hen overtuigen en omvormen tot klanten. Maar waarom kiezen mensen net voor jouw product of service en niet voor dat van je concurrenten? Mensen maken emotionele connecties met wat ze kopen. Een duidelijke merkidentiteit maakt het voor je klanten makkelijker om zich met jouw merk te vereenzelvigen en trekt zo dus de mensen aan die in jouw verhaal passen.

Wat is een online marketing strategie?

Achter elke sterke merkidentiteit schuilt een online strategie. Deze gaat verder dan enkel een mooie website of Facebook pagina. Het is een doordacht proces waar je rekening houdt met verschillende aspecten. Volgens Hubspot is een online marketing strategie de reeks acties die je helpen je bedrijfsdoelstellingen te bereiken via zorgvuldig geselecteerde online marketingkanalen.”

Bespreek jouw online strategie met ons 
Maak een connectie met je klanten.

En nu, aan de slag!

Heb je alle bovenstaande punten doorlopen of herbekeken? Dan heb je alles in huis om een sterk merk te bekomen of verder uit te bouwen. De volgende stap? De uitvoering van je online marketing strategie. Ook daar staan we jou graag bij. Je kunt rekenen op onze veelzijdige expertise in de vertaling van jouw missie naar doelgerichte acties.

Testimonials.

Tegelcentrum

PRiZM_tegelcentrum_Sedco

“Tegelcentrum is een samensmelting van de familiebedrijven Schelfhout, Verhoeven en Eurocaro. Drie tegelcentrums op 3 verschillende locaties. Om aan onze klanten duidelijk te maken dat we 1 grote familie zijn was het implementeren van een gelijke branding dus ook een must. Van een nieuwe website tot de social media kanalen. Samen met PRiZM hebben we alles een make-over gegeven en gezorgd voor een betere uitstraling van Tegelcentrum.“

Relevante blogs over Digitale Strategie.

Funnel vullen tijdens de zomer

Bouw nu aan je funnel voor het najaar

De eeuwige uitdaging voor iedere marketeer: de funnel maximaal vullen met kwalitatieve leads. En zeker na de recente lockdown zijn tal van ondernemingen op zoek naar nieuwe initiatieven om die bewuste funnel zo snel mogelijk weer te vullen met nieuwe leads. Waarom je daar tijdens...

Het opstellen van jouw business plan

Elk bedrijfsverhaal begint bij het maken van keuzes en het hebben van een goede positionering in de markt. Dat is de eerste stap die je zet in het vormgeven van je eigen onderneming. In dit artikel zetten we ons verhaal verder...

Hoe wil jij jouw positioneren

Hoe wil jij jouw bedrijf positioneren?

Er was eens, lang lang geleden, in een dorp hier ver vandaan … Oké zo begint elk verhaaltje. Maar hoe wil jij jouw verhaal beginnen? Dat doe je door een duidelijke positionering voor ogen te hebben voor jouw bedrijf. Lees hier hoe je jouw bedrijf goed kunt positioneren, wat daar...