Verzamel je content in een content planning.

Er zijn verschillende manieren waarop je als bedrijf content ideeën kunt verzamelen. Een redactiemeeting, een kijkje bij de concurrentie of de losse ideeën die spontaan opkomen in je hoofd. Om te zorgen dat iedereen binnen de marketingafdeling weet waarover hij of zij moet schrijven, bundel je alle verzamelde ideeën in 1 document. We noemen dit het content plan.

Maak een tijdlijn.

Bepaal voor je het content plan gaat invullen de frequentie van je content. Hoeveel keer per week wil je posten? En wat ga je posten per week? Zorg ervoor dat je een vast patroon creëert die een rode draad vormt doorheen de verschillende maanden van het jaar. Plaats dit vervolgens op een tijdlijn zodat het visueel duidelijk word. De frequentie kan natuurlijk licht wijzigen wanneer er extra zaken moeten gecommuniceerd worden zoals een event.

Bepaal eerst de frequentie van jouw content aan de hand van een tijdlijn
Wat plaats je allemaal in een content plan?

Wat zet je allemaal in een content plan?

In een content plan plaats je alle verschillende te publiceren content voor een bepaalde periode. Dit zijn zowel posts voor op social media alsook mogelijke e-mailcampagnes die er zitten aan te komen. Door de tijdlijn die je op voorhand hebt opgesteld, moet je eigenlijk enkel nog de onderwerpen invullen.

Hoe lang plan je op voorhand?

Zorg ervoor dat je jouw content telkens plant voor de 3 opeenvolgende maanden. Zo weet iedereen welke contentvormen er aan zitten te komen en wat er nog juist moet gebeuren. Wanneer er wijzigingen voorkomen in de planning ben je dan ook steeds voorbereid.

Hoe lang op voorhand plan je content in je content plan?

Heb je te veel ideeën en krijg je ze niet in een planning verwerkt?

Wij helpen je graag met het opstellen van jouw content plan. Laat hier je gegevens achter.