Are you happy?

Als bedrijf denk je te weten waar je klanten naar op zoek zijn en welke content ze nodig hebben, maar is dat echt zo? Klopt het met de realiteit? De beste en eerlijkste manier om daar achter te komen is door het uitvoeren van een klantentevredenheidsonderzoek.

De voordelen van een Tevredenheidsonderzoek.

Een klantentevredenheidsonderzoek geeft je als bedrijf waardevolle inzichten in enerzijds de tevredenheid van je klanten, maar ook  je groeimogelijkheden. Durf te vragen aan je klanten wat er volgens hen goed werkt en wat verbetering nodig heeft. Zo bouw je een vertrouwensband met hen op want je toont dat hun mening telt voor jou als bedrijf.

In dit onderzoek pijl je ook naar de mate waarin je klant een ambassador / promotor is van jouw bedrijf. Dit doe je aan de hand van de Net Promotor Score.

Voordelen van een klantentevredenheidsonderzoek
De vragenlijst van een klantentevredenheidsonderzoek

De vragenlijst.

Voor je de enquête kan uitsturen, moet er een vragenlijst worden opgesteld. Typische vragen in een klantentevredenheidsonderzoek zijn:

  1. Kennisvragen (wat weet de klant over het bedrijf? over de producten/diensten?)
  2. Imagovragen ( Hoe ziet de klant jou als bedrijf?)
  3. Voorkeursvragen ( Zou de klant opnieuw voor jouw bedrijf kiezen?)
  4. Tevredenheidsvragen ( Hoe tevreden is hij of zij van jouw product/dienst?)
  5. Trend- & evolutievragen (Welke diensten/producten missen ze?)
  6. Klantloyaliteit (NPS)

Hoe ga je het uitsturen?

Een klantentevredenheidsonderzoek kan je zowel online als offline versturen naar jouw klanten. Online bestaan er software programma’s zoals Survey Anyplace waarop je makkelijk en snel via een template een onderzoek in elkaar steekt. Om het offline te versturen werk je samen met een call center. Zorg ervoor dat je klanten deze enquête steeds anoniem kunnen invullen.

Om hen te bedanken voor het invullen van het klantentevredenheidsonderzoek kan je altijd een cadeautje geven in de vorm van een korting, bon,…

Hoe stuur je een klantentevredenheidsonderzoek uit?

De tevredenheid meten van jouw klanten

Samen stellen we voor jouw bedrijf/merk een klantentevredenheidsonderzoek op. Laat je gegevens hier achter.