Wie zegt wat over mijn bedrijf / merk?
Via marketing inspanningen leren potentiële klanten je producten en diensten kennen. Kom je regelmatig terug in de hoofden van deze potentiële klanten, dan nemen ze je als mee als kandidaat in hun overwegingsfase.
Een ander doorslaggevend element voor een aankoop is vaak een review. Dit kan een review zijn van familie, vrienden of een onderneming waarmee je hebt samengewerkt. Deze laatste is vooral van toepassing wanneer je actief bent in de B2B sector.
Reviews op verschillende kanalen
Vroeger kon de klant enkel via mail of door een bezoek aan de winkel zijn mening delen met een bedrijf over hun producten of diensten. Vandaag is dat helemaal gewijzigd. Klanten hebben verschillende kanalen zoals de website, de social media kanalen,… waarop ze hun mening kunnen delen met anderen. Je moet er rekening mee houden dat deze reviews ook negatief kunnen zijn. Het is dan aan jou als bedrijf/ merk om hier gepast op te reageren.
Zelf reviews vragen.
Je kans als onderneming/merk ook zelf reviews verzamelen van je klanten. Vraag naar hun mening bij afloop van het project of stel een klantentevredenheidsonderzoek op. Nog meer mogelijkheden om reviews te verzamelen ontdek je hier. Reviews zijn namelijk voor jou als bedrijf een schat aan informatie. Het zorgt ervoor dat je je producten en diensten kan blijven verbeteren op basis van de feedback van je klanten. Hierdoor kan je weer nieuwe potentiële leads aantrekken en verbeter je de relatie met bestaande klanten.