PRiZMUw bouwdroger

Uw bouwdroger

Uw Bouwdroger is gespecialiseerd in het verhuren van bouwdrogers en stofbeheersingsapparatuur.

Dankzij hun jarenlange ervaring weten ze de verschillende aspecten van elke bouwplaats nauwkeurig in kaart te brengen. Hierdoor krijg jij een professioneel advies waarbij rekening wordt gehouden met de factoren die een invloed kunnen hebben op het drogings- en/of stofbeheersingsproces.

Door het aanbieden van het juiste en kwaliteitsvolle materiaal garandeert Uw Bouwdroger een uitstekende droging die de droogtijd maximaal zal verkorten en/of zorgt voor een optimale stofbeheersing.

Het project (probleemstelling)

“Hoe kan ik mijn omzet verhogen via online marketing?” Dat was de vraag waar Ben van Uw Bouwdroger mee kwam aankloppen bij PRiZM.

Zowel particulieren als zakelijke klanten vonden hun weg naar de huidige website, maar gingen niet over tot het aanvragen van extra informatie of een vrijblijvende offerte.

Op advies van PRiZM besloten we hun website in een nieuw jasje te steken en Uw Bouwdroger de wondere wereld van online advertising te laten ontdekken. Dit allemaal met als ultieme doel: betere leads genereren.

Toekomstgericht (het resultaat)

Vanaf week één waren de resultaten voor Uw Bouwdroger positief zichtbaar!

  • De website was een schot in de roos! De bouncerate daalde naar gemiddeld 9%.
  • De eerste conversies via Google Ads vonden plaats, ruim een maand voor dat dit voorzien was!
  • Na anderhalve maand werd in Google de nr.1 positie voor de zoekterm ‘bouwdroger’ bereikt.
  • De conversies stegen met 153%.
  • De kost per conversie in Google Ads zakte in de eerste maand van adverteren met maar liefst 65%.
  • Uw Bouwdroger trok in de eerste twee maanden twee grote zakelijke klanten aan voor een lange termijn samenwerking.
  • Het aantal aanvragen via mobile stijgt nog elke maand.
  • De social posts worden veel gedeeld wat erg goed is voor extra lokale awareness.

 

Gebruikte Methodologie (de aanpak)

PRiZM maakte eerst werk van een nieuwe website. Het DNA van het bedrijf bleef behouden, maar de focus werd meer gericht op het converteren van klanten. Met dit in het achterhoofd is PRiZM stapsgewijs een nieuwe structuur voor de website gaan bedenken.  Ook de SEO & Mobile aspecten van de website kregen een opwaardering. In no time stond er een nieuwe, gebruiksvriendelijke en SEO-proof website.

Na de oplevering heeft PRiZM zich gericht op het genereren van meer leads naar de website. We hebben samen diverse campagnes opgezet:

Google Ads: het belangrijkste medium dat werd ingezet is Google Ads. Met een ambitieus budget, sterke copywriting en ad structuur deed Uw Bouwdroger al gauw mee voor de eerste plaatsen in Google bij relevante zoekopdrachten.

Remarketing: Om zij die niet overgingen tot transactie op de website, werd er via Facebook en Instagram aan remarketing gedaan. Zo bleef Uw Bouwdroger, door middel van advertenties, verschijnen op de social media kanalen van de websitebezoekers om hen alsnog te overtuigen een aanvraag te doen.

Social Posting: Om het online verhaal verder aan te vullen werd er ook wekelijks gepost op de Facebook pagina over leuke weetjes, handige tips of aankondiging van acties en kortingen.

Maar deze samenwerking is nog lang niet afgelopen. Vandaag verzorgen we nog steeds de social posting en optimalisatie van de website. We hopen in de toekomst nog veel succesvolle campagnes uit te schrijven samen met Uw Bouwdroger.

“Zo zie je maar dat een fijne samenwerking ook kan leiden tot fijne resultaten. #tevredenklant” - Ben Van Sinay - Zaakvoerder