Betere Klanten.

ontdek inbound marketing

Je kan als onderneming een constante instroom van koopklare klanten hebben op jouw website, maar is dat genoeg? Wel het antwoord is neen. Als onderneming wil je uiteraard dat klanten na hun aankoop loyaal zijn en trouw blijven aan je merk, kortom betere klanten. Om dit te bekomen moet je ervoor zorgen dat je jouw (potentiële- ) klanten, vanaf het eerste moment dat ze op je website komen, relevante content kunt aanbieden die hen helpt in elke fase van zijn of haar customer buyers journey. Dit proces noemen we in de marketingwereld Inbound Marketing.

New call-to-action

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is een methode die bedrijven/merken gebruiken om via relevante content en ervaringen one-to-one relaties op te bouwen met hun klanten zowel voor als na hun aankoop. Met de content bieden ze een oplossing/antwoord op mogelijke vragen of problemen die zowel potentiële al huidige klanten ervaren. Inbound marketing heeft zowel een positieve impact op het merk/bedrijf als op de klant. Klanten krijgen de informatie op het moment dat ze deze nodig hebben en bedrijven krijgen in ruil daarvoor hun vertrouwen.

Het is dan ook belangrijk om als bedrijf de juiste content, op de juiste moment, op de juiste plaats aan de juiste persoon te leveren. Maar hoe doe je dat? De twee belangrijkste instrumenten hiervoor zijn je buyer persona’s en de customer journey van je klanten.

New call-to-action

De inbound marketing methodologie

Inbound marketing kan je volgens Hubspot beschouwen als een 3-delig proces:

Attract = lok zowel prospecten als huidige klanten naar je website door het aanbieden van relevante content. 

Engage = Bouw een relatie met hen op door gebruik te maken van tools zoals chatbot, e-mail,… Hierdoor kan je, op het moment dat de klant het nodig heeft, een antwoord geven op hun vragen met relevante content. 

Delight = Stop niet na de aankoop, maar zorg dat ze op jou kunnen blijven rekenen. Wees hun adviseur/expert wanneer ze deze nodig hebben. 

Je kan als onderneming ook punten toekennen aan je leads op basis van de informatie die je over hen verzamelt. Het bekijken van een websitepagina krijgt bijvoorbeeld een score van 1 terwijl het inschrijven op een nieuwsbrief 10 punten zijn. deze methode noemen we lead scoring.

New call-to-action

Onderzoek

Als onderneming wil je steeds kunnen blijven groeien. Dit zowel in de producten/diensten die je aanbiedt alsook in je dienstverlening naar klanten toe. Daarom is de mening van je klant belangrijk. De beste en eerlijkste manier om hierachter te komen is door het uitvoeren van een klantentevredenheidsonderzoek bij je huidige gebruikers. Je klanten zijn ten slotte de krachtigste vorm van reclame voor je merk. 

Een tweede manier is door het vragen van reviews. Vrienden en familie blijven nog steeds een belangrijke adviseur wanneer we een product of dienst willen aankopen. Om te weten te komen of jouw klanten brand ambassadors zijn van je merk kan je in het klantentevredenheidsonderzoek pijlen naar de Net promotor score. Deze score geeft een indicatie van hoe waarschijnlijk deze persoon je merk/bedrijf zal aanraden aan vrienden of familie. 

Wil je vooraf onderzoeken of een product of dienst dat je wil lanceren zal aanslaan bij je doelgroep? Maak dan gebruik van marktonderzoek

New call-to-action

Influencer marketing

Wil je als onderneming nog een stapje verder gaan in het creëren van worth of mouth rond je merk/bedrijf? Maak dan gebruik van influencer marketing.

Influencer marketing is een vorm van “gratis” reclame voor je merk of bedrijf.  Celebs en experten verbinden hun naam aan bepaalde merken of bedrijven en promoten deze vervolgens op hun eigen social media kanalen.

Maar let op bij het kiezen van de influencers voor je onderneming/merk. Het is altijd fijn als je je kan verbinden met grote namen, maar een groot aantal volgers zijn geen garantie voor succes. Het is belangrijk dat de influencers waarmee je gaat werken dezelfde waarden uitdragen als deze waarvoor je merk staat. (branding) Is dit niet het geval zal een potentiële klant je beschouwen als niet geloofwaardig en niet authentiek.

New call-to-action

Testimonials.

Sorry, no posts matched your criteria.

Relevante blogs over inbound marketing.

Klantenreviews

Klantenreviews: The Word Of Mouse

Ben jij als bedrijf geloofwaardig? Hopelijk wel, maar het vertrouwen van klanten in bedrijven vervaagt een beetje. Daarom gaan we het hier hebben over iets wat jou als bedrijf veel geloofwaardigheid geeft: klantenreviews. Het is je waarschijnlijk niet vreemd; een paar websites vergelijken en lezen wat eerdere klanten over het product...