Op zoek naar je ideale klanten?
Waarom dit e-book?
Twijfel je nog aan het nut van een goede marketing? Dan nog even dit…
Het ultieme doel van marketing in een kmo is een permanente instroom aan koopklare leads creëren. Hiermee kan de salesafdeling gericht aan de slag. Loopt die stroom juist, vlot en continu, dan levert je marketingafdeling zeer goed werk en heb je een stevige basis om ook mooie verkoopcijfers te behalen.
Het uiteindelijke doel van elke onderneming!
Meer dan ooit, blijft dit ook in 2022 DE uitdaging.
We kunnen er immers niet langer vanuit gaan dat wat vroeger gesmeerd liep, nu ook nog de beste aanpak is. Het komt erop aan snel te kunnen schakelen en in te spelen op elke zinvolle opportuniteit.
Wanneer levert Marketing ook geld op?
Door in te zetten op de kracht van sociale media en je website! Het zijn dé kanalen om je breed maar toch gericht vindbaar te maken en je verhaal te vertellen. Enkele opvallende statistieken:
- 80% van de klanten gebruikt social media om in contact te komen met merken
- 89% grijpt naar online zoekmachines tijdens hun productkeuze
- 88% leest reviews om de kwaliteit van een potentiële leverancier te beoordelen
Het is dus niet langer de vraag of je je onderneming online kenbaar wil maken. De enige vraag die je jezelf moet stellen is hoe je ervoor gaat zorgen dat je zo snel mogelijk gevonden wordt door je ideale klanten.
Wat leer je van dit e-book?
Een volledig marketingtraject opstarten neemt wat tijd in beslag. Het was onmogelijk om dit allemaal te bundelen in 20 pagina’s.
Daarom hebben we geopteerd om de belangrijkste fundamenten van je marketingplan in kaart te brengen. Bovendien geven we je een duidelijk 6 stappenplan mee en een GRATIS template om je ideale klanten in kaart te brengen.
Tot slot gebruiken we twee voorbeelden uit de praktijk om aan te tonen hoe belangrijk het is om je marketing niet stiefmoederlijk te behandelen, maar er dagdagelijks mee bezig te zijn.
Uit de praktijk
De Coronacrisis heeft er overal op één of andere manier ingehakt. De ene onderneming is er sterker uitgekomen dan de andere. Sommige ondernemingen hebben het zelfs niet overleefd. Eens te meer heeft deze pandemie ons met de neus op de feiten gedrukt dat we af en toe eens het schip van koers moeten laten veranderen.
Geen beurzen meer, geen (of veel minder) fysieke afspraken met prospecten, … en dus moeten we onze toekomstige klanten op een digitale manier leren kennen. Leren kennen betekent in dit geval: er voor zorgen dat je gevonden wordt door je ideale klant.
Dat het makkelijk is om deze knop om te draaien, dat willen we niet gezegd hebben. Maar de cijfers spreken voor zich. De ondernemingen die zich het snelst durven aanpassen aan de veranderende marktomstandigheden zijn de ondernemingen die het snelst succes boeken. Aarzel dus niet langer en begin er vandaag nog aan!