PRiZMDigital Marketing Klantenreviews: The Word Of Mouse
Klantenreviews

Klantenreviews: The Word Of Mouse

Ben jij als bedrijf geloofwaardig? Hopelijk wel, maar het vertrouwen van klanten in bedrijven vervaagt een beetje. Daarom gaan we het hier hebben over iets wat jou als bedrijf veel geloofwaardigheid geeft: klantenreviews.
Het is je waarschijnlijk niet vreemd; een paar websites vergelijken en lezen wat eerdere klanten over het product of service zeggen voor je overgaat tot een aankoop. Wel…je bent niet alleen, want voor het merendeel van de consumenten zijn online reviews de basis van vertrouwen alvorens ze overgaan tot een aankoop op het internet. Dus…de beste vertegenwoordigers voor mijn bedrijf zijn mijn klanten? Ja! Toch is het niet altijd even eenvoudig om als bedrijf kwalitatieve, online reviews binnen te halen. Sterker zelfs, de meeste consumenten laten meestal alleen een review achter wanneer ze ontevreden zijn. Hieronder volgen enkele tips die jou helpen meer positieve reviews te krijgen:

  1. Maak een Google Mijn Bedrijf profiel aan. Zo kunnen klanten of bezoekers makkelijk reviews geven die ook in Google zichtbaar zijn. Deze kan je ook aan je website koppelen zodat deze daar zichtbaar zijn.
  2. Stuur een e-mail naar klanten die al een aantal keer iets op jouw website hebben gekocht. Bezorg hen bijvoorbeeld een aantal vragen waarop ze kort een antwoord kunnen geven. Zo hoeven ze zelf niet van 0 te beginnen en is de kans op reactie veel groter.
  3. Zorg voor een incentive. Organiseer bijvoorbeeld een wedstrijd waar mensen eerst een review moeten achterlaten, alvorens ze kans maken op het winnen van een prijs.
  4. Voorzie een functie op je website waar bezoekers reviews kunnen schrijven. Indien je WordPress gebruikt raden wij je volgende plug-in aan https://wordpress.org/plugins/wp-customer-reviews/
  5. Steek bij iedere bestelling een kaartje met de vraag of ze een review willen achterlaten op de website.
  6. Wees aanwezig op relevante platformen waar mensen zoeken naar reviews. Het beste en bekendste voorbeeld hiervan is TripAdvisor. Toeristen kiezen hier op basis van de reviews die ze er lezen hun restaurant of uitgaansplaats voor die avond. Indien er voor jouw business een gelijkaardig platform is ben je hier best aanwezig.
  7. Reageer telkens wanneer een review wordt geplaatst. Consumenten houden immers van persoonlijk contact en waarderen het wanneer ze een persoonlijk antwoord van het bedrijf krijgen. Dit is trouwens ook zeker aan te raden wanneer je een minder positieve review ontvangt.
  8. Geef zelf ook een review aan je klanten. Of dit mogelijk is hangt af van je business en de industrie waar die zich in bevindt, maar als de mogelijkheid er is om klanten positief te reviewen zoals bv. op Ebay of Air BnB moet je dit zeker doen. Het brengt bal aan het rollen en je eigen kansen op een review stijgen!

Mocht je dus nog niet actief met je klantenreviews bezig zijn, ga ermee aan de slag! The word of mouse is jouw beste vorm van marketing en met de tools die voorhanden zijn is het niet meer zo moeilijk om jouw klanten te doen praten.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Heb je verder vragen over klantenreviews of wil je er ons een geven?

Wij helpen je graag verder met advies en hulp op maat. Mail ons op info@prizm.be of via contact en wij helpen je graag verder.

Vond je dit artikel interessant?

Schrijf je dan zeker in voor onze maandelijkse mailing en ontvang nog veel meer tips & tricks in je mailbox.


Meer weten?

Lees dan ook zeker volgende artikels:

No Comments

Leave a reply