Tool tested: wat is Leadinfo?

Tool tested: Leadinfo

Leadgeneratie Software

Leadinfo is een leadgeneratie software die de bedrijven herkent die op je website komen en deze weergeeft in een dashboard. Het geeft je als bedrijf een reden om in contact te komen met potentiële klanten en zo de sales van jouw bedrijf te boosten.

Deze handige tool werkt zoals het principe van een mailbox. Elk bedrijf dat herkent wordt door Leadinfo komt terecht in een inbox. Je krijgt via je inbox een uitgebreid overzicht van deze onderneming, een soort van bedrijfsprofiel. In dit bedrijfsprofiel vind je heel wat informatie terug zoals:

  • hoe ze op jullie website zijn terecht gekomen
  • activiteiten op de website
  • omzet
  • aantal werknemers

Zo kan je snel zien of een bepaald bedrijf in aanmerking komt om direct contact mee op te nemen.

 

Hoe werkt Leadinfo?

De Leadgeneratie software herkent bedrijven die je website bezoeken door middel van het IP adres. Dit wordt gekoppeld aan hun uniek samengestelde database. Wat heel handig is bij Leadinfo is dat je op een overzichtelijke manier bedrijfsgegevens, e-mailadressen en eventueel LinkedIn profielen kan terug vinden in jouw dashboard. Eigenlijk, alle mogelijke informatie die je nodig hebt om een eerste contact te kunnen leggen met je potentiële klant.

Daarnaast geeft de software ook weer welke pagina’s je potentiële klant heeft bezocht en hoe lang. Hierdoor krijgt deze lead automatisch een leadscore afhankelijk van het aantal keer hij of zij terug is gekomen op de website. Bezoekers die vaak terugkomen krijgen uiteraard een hoge leadscore want dit wijst op een hoge interesse in jouw onderneming.

 

Enkele voordelen van Leadinfo

De data is van jou

De data binnen Leadinfo is van jou. Ook wanneer je stopt met deze tool te gebruiken kan je alle informatie exporteren om in de toekomst de potentiële klanten te kunnen blijven opvolgen.

Aangenaam om mee te werken

Misschien ben je al bekend met een dergelijke software voor leadgeneratie. Leadinfo is zeer gebruiksvriendelijk en bovendien ook overzichtelijk. Je vind alle informatie meteen op één plaats terug in je dashboard.

 

Leadgeneratie software of inbound marketing strategie?

Het gebruik van een tool zoals Leadinfo gaat eigenlijk in tegen de gedachte waaruit inbound marketing vertrekt. Bij een inbound marketing strategie ga je waardevolle content creëren die op de juiste moment aan de juiste mensen getoond wordt omdat ze op dat moment op zoek zijn naar een oplossing. In ruil voor die waardevolle content vraag je dan de gegevens van je potentiële klanten.

Je kan uiteraard meteen contact opnemen met een bezoeker die nog maar 1 keer op je website is langs gekomen. Om in de gedachte te blijven van een goed werkende inbound marketing strategie kan het jouw bedrijf wel verder helpen als iemand je website meerdere keren bezoekt. Zo heb je meteen een zicht op de interesses van de persoon en kan je gericht contact opnemen.

Kortom, een goede leadgeneratie strategie waarbij contentmarketing een hoofdrol speelt is nog steeds noodzakelijk voor een onderneming.