PRiZMOrbit

Orbit lighting – A bright perspective

Orbit ontwikkeld en produceert state-of-the-art architecturale verlichtingssystemen. Al meer dan 20 jaar is het bedrijf actief in zowel de medium als high end verlichtingsmarkt. Van hospitality tot residential. Daarnaast worden hun producten verdeeld via verschillende internationale spelers in de verlichtingssector. De R&D afdeling van Orbit is dan ook voortdurend bezig met de ontwikkeling van nieuwe verlichtingstechnologieën zoals Dim-To-Warm en human centric.

PRiZM & Orbit

In april 2019 kwam er een eerste ontmoeting tussen PRiZM en Orbit. Al snel was voor ons duidelijk dat dit bedrijf op zoek was naar een nieuwe partner die hen kon helpen bij het bedenken en implementeren van een nieuwe strategie voor de social media en advertising campagnes.

Daarbij kwam er ook de vraag van de klant om de ROI in kaart te brengen. Deze werd momenteel noch gemeten noch geanalyseerd waardoor men geen enkel idee had van hun cost per acquisitie.

De PRiZM aanpak

Om te onderzoeken wat de meest effectieve en kost efficiënte manier was voor Orbit om leads te kunnen genereren besloot PRiZM een strategisch onderzoekstraject op te starten. Dit project had een looptijd van 3 maanden en bevatte:

Een strategische analyse van de digitale marketing kanalen

Het uitwerken, opzetten en optimaliseren van PPC campagnes

Het uitwerken, creëren en implementeren van een contentstrategie

Het uitwerken, opzetten en optimaliseren van social media campagnes

Doelgroepsegmentatie via de digitale marketing kanalen

Hierdoor kregen we eigenlijk twee luiken. Ten eerste had je het always on verhaal waarbij we de sociale media kanalen bleven voeden met content zoals succesvolle projecten van Orbit, opkomende evenementen,… Langs de andere kant had je de lopende campagnes met als doel leads genereren.

De online campagnes voor het 48V track system van Orbit zijn uiteindelijk getarged geweest naar de doelgroep architecten in de Benelux. We hebben ze verspreid via Facebook, Instagram, LinkedIn en Google met als lead magnet de brochure.

De Resultaten

Meer websitebezoekers via online advertising 0

Conversieratio 0

502
Brochures gedownload
512
leads