Organiseer jouw eigen redactiemeeting?

Met de content die je verspreid, wil je een antwoord bieden op mogelijke vragen of problemen die jouw doelgroep ervaart. Belangrijk is om eerst je doelgroep in kaart te brengen aan de hand van de buyer persona template. Zo weet je exact voor welke personen je content gaat maken. Brainstorm er vervolgens op los samen met je team tijdens een redactiemeeting. Zo kom je tot nog betere content ideeën.

Wat is het doel van een redactiemeeting?

Tijdens een redactiemeeting is het de bedoeling om samen met je team te bepalen welke content iedere persona nodig heeft. Dit in de volgende fasen van de customer journey:

  • Awareness
  • Consideration
  • Decision
De customer journey van een potentiële klant
Hoe verloopt een redactiemeeting

Hoe verloopt een redactiemeeting?

Een redactiemeeting samen met je team is gewoon weg FUN! Op een interactieve manier is het de bedoeling om samen op zoek te gaan naar nog betere content ideeën. Verzamel alle post-its en stiften die je kan vinden op kantoor en laat je teamleden hun ideeën opschrijven.

Heb je een whiteboard of flipchart? Plaats dan je persona’s tegenover de drie fasen van de customer journey. Plak vervolgens alle post-its in de juiste vakjes. Op het einde van de meeting heb je weer 100 verschillende ideeën waarmee je aan de slag kan gaan. Neem ze dan ook op in je content plan.

Graag jouw eerste redactiemeeting organiseren samen met PRiZM?

Geen enkel probleem. Wij kunnen haast niet wachten om samen te brainstormen. Laat snel je gegevens hier achter.