Wie zegt wat over mijn bedrijf / merk?

Via marketing inspanningen leren potentiële klanten je producten en diensten kennen. Kom je regelmatig terug in de hoofden van deze potentiële klanten,  dan nemen ze je als mee als kandidaat in hun overwegingsfase.

Een ander doorslaggevend element voor een aankoop is vaak een review. Dit kan een review zijn van familie, vrienden of een onderneming waarmee je hebt samengewerkt. Deze laatste is vooral van toepassing wanneer je actief bent in de B2B sector.

Reviews op verschillende kanalen

Vroeger kon de klant enkel via mail of door een bezoek aan de winkel zijn mening delen met een bedrijf over hun producten of diensten. Vandaag is dat helemaal gewijzigd. Klanten hebben verschillende kanalen zoals de website, de social media kanalen,… waarop ze hun mening kunnen delen met anderen. Je moet er rekening mee houden dat deze reviews ook negatief kunnen zijn. Het is dan aan jou als bedrijf/ merk om hier gepast op te reageren.

Reviews van klanten via Google Mijn Bedrijf.

“Het onderhouden van de social media kanalen en perscontacten is voor een bedrijf/merk een taak op zich. We besloten dit dan ook uit handen te geven en kwamen terecht bij PRiZM. Dankzij hun digitale kennis en hands-on mentaliteit verhogen ze online de brand awareness van zowel Regatta Great Outdoors als Dare 2b. PRiZM gaat steeds op zoek naar betere content ideeën en betekenisvolle samenwerkingen met mogelijke partners. Hierdoor bereiken ze mooie resultaten.”

Regatta Great Outdoors

“Tegelcentrum is een samensmelting van de familiebedrijven Schelfhout, Verhoeven en Eurocaro. Drie tegelcentrums op 3 verschillende locaties. Om aan onze klanten duidelijk te maken dat we 1 grote familie zijn was het implementeren van een gelijke branding dus ook een must. Van een nieuwe website tot de social media kanalen. Samen met PRiZM hebben we alles een make-over gegeven en gezorgd voor een betere uitstraling van Tegelcentrum.“

Tegelcentrum

“Hoe kan ik mijn omzet verhogen via online marketing? Dat was wat wij ons afvroegen bij de start van onze samenwerking met PRiZM. Op basis van hun advies zijn we een nieuwe structuur gaan uittekenen voor de website van Uw Bouwdroger. Daarnaast hebben we samen ook onze eerste stappen gezet in de wereld van online advertising. Het resultaat mag gezien worden. We bereikten alvast de nr. 1 positie in Google en genereren betere leads dankzij PRiZM. Zo zie je maar tot wat een fijne samenwerking kan leiden.”

Uw Bouwdroger

Zelf reviews vragen.

Je kans als onderneming/merk ook zelf reviews verzamelen van je klanten. Vraag naar hun mening bij afloop van het project of stel een klantentevredenheidsonderzoek op. Nog meer mogelijkheden om reviews te verzamelen ontdek je hier. Reviews zijn namelijk voor jou als bedrijf een schat aan informatie. Het zorgt ervoor dat je je producten en diensten kan blijven verbeteren op basis van de feedback van je klanten. Hierdoor kan je weer nieuwe potentiële leads aantrekken en verbeter je de relatie met bestaande klanten.

Inspiratie nodig bij het verzamelen van online beoordelingen?