Blog betekenis SEO

SEO

Wat betekent SEO en waar staat het voor?

Vandaag de dag zal iedereen die een website heeft en deze hoger wil laten scoren in Google (Bing of Mozilla Firefox) al eens van SEO gehoord hebben. Maar wat betekent het nu? SEO staat voor Search Engine
Optimization (oftewel zoekmachine optimalisatie).

Je kan het eigenlijk vergelijken met gratis reclame. Alle websitepagina’s die door Google worden weergegeven in de (organische) zoekresultaten, dus onder de advertenties, staan op een SEO positie.

Hoe hoog scoren met SEO?

Er zijn meer dan 200 factoren waar Google rekening mee houdt om de volgorde van de posities te bepalen. Hoe meer factoren je kan afchecken hoe beter je je SEO positie kan optimaliseren. Want onthoud goed, Google wil altijd de beste zoekresultaten aan haar gebruikers tonen. Dat doet ze door relevante webpagina’s te tonen (op basis van de ingegeven zoekopdracht).

Wanneer er een zoekopdracht wordt ingegeven kijkt Google naar 3 zaken:

  1. Kwaliteit en leesbaarheid (vb: gebruik van titels)
  2. Relevantie (vb: de gebruikte zoekwoorden)
  3. Populariteit (vb: linkbuilding)

SEO is een vak op zich geworden en gaat meestal hand in hand met SEA. Er komen dagelijks miljoenen nieuwe webpagina’s bij. Het internet blijft groeien en dat wil zeggen dat de plekken bovenaan moeilijker worden om te bemachtigen.

Wil je het beste digital marketing advies direct in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!


Tags:

Friedl De Saeger

Friedl is content en social media specialist. Wil je een goed verhaal vertellen of de juiste boodschap op het juiste moment en de juiste plaats brengen? Dan begint jouw startpunt bij haar!