Blog betekenis SEO

SEO

Wat betekent SEO en waar staat het voor?

Vandaag de dag zal iedereen die een website heeft en deze hoger wil laten scoren in Google (Bing of Mozilla Firefox) al eens van SEO gehoord hebben. Maar wat betekent het nu? SEO staat voor Search Engine
Optimization (oftewel zoekmachine optimalisatie).

Je kan het eigenlijk vergelijken met gratis reclame. Alle websitepagina’s die door Google worden weergegeven in de (organische) zoekresultaten, dus onder de advertenties, staan op een SEO positie.

Hoe hoog scoren met SEO?

Er zijn meer dan 200 factoren waar Google rekening mee houdt om de volgorde van de posities te bepalen. Hoe meer factoren je kan afchecken hoe beter je je SEO positie kan optimaliseren. Want onthoud goed, Google wil altijd de beste zoekresultaten aan haar gebruikers tonen. Dat doet ze door relevante webpagina’s te tonen (op basis van de ingegeven zoekopdracht).

Wanneer er een zoekopdracht wordt ingegeven kijkt Google naar 3 zaken:

  1. Kwaliteit en leesbaarheid (vb: gebruik van titels)
  2. Relevantie (vb: de gebruikte zoekwoorden)
  3. Populariteit (vb: linkbuilding)

SEO is een vak op zich geworden en gaat meestal hand in hand met SEA. Er komen dagelijks miljoenen nieuwe webpagina’s bij. Het internet blijft groeien en dat wil zeggen dat de plekken bovenaan moeilijker worden om te bemachtigen.

Onze maandelijkse digitale update ontvangen?



Via de gegevens die jij hier achterlaat zal PRiZM je contacteren en informeren over de veranderingen in de digitale wereld, alsook digitale tips en tricks meegeven. Duid hieronder alvast aan hoe wij jou mogen contacteren:


Wil je geen e-mails meer ontvangen van PRiZM? Klik dan op de uitschrijflink onderaan in 1 van onze e-mails. Wij zullen je dan alvast missen. De privacy policy kan je terugvinden op de website van PRiZM.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.

No Comments

Leave a reply