PRiZM_website

Wat mag er zeker niet ontbreken op je bedrijfswebsite?

Consumenten willen een snelle, makkelijk navigeerbare en gebruiksvriendelijke bedrijfswebsite. Dit geldt zowel voor de B2B als B2C sector. In slechts enkele klikken willen ze weten wie je bent, wat je doet en wat je voor hen kan betekenen als onderneming.Er zijn dan ook een aantal zaken die bezoekers verwachten dat standaard op je website staan.
We lijsten ze graag even voor je op zodat je ze kan toepassen op je eigen website.

1. Plaats van je logo

Het eerste wat je te zien krijgt bij een bedrijfswebsite is de header. In de header vinden we het logo en de navigatiemenu terug.Plaats je logo steeds in de linkerbovenhoek.

2. Een clickable logo

Een logo op de website hebben is één zaak, maar je moet er ook voor zorgen dat het logo klikbaar is.
Het logo moet je websitebezoekers opnieuw naar de homepagina leiden vanop eender welke pagina.

3. De zoekfunctie

Om ervoor te zorgen dat een bezoeker snel kan vinden waar hij of zij naar op zoek is, voeg je best een zoekfunctie toe aan je bedrijfswebsite.
Zeker wanneer de website een aparte rubriek producten bevat of gekoppeld is aan een webshop.
Daarnaast kan je hiermee ook zoekwoorden verzamelen van je klanten.

4. Contactgegevens

Zorg ervoor dat websitebezoekers je contactgegevens snel kunnen terugvinden. Plaats ze in de footer en maak een contactpagina.
Je kan ze eventueel ook vermelden boven de header. Zo hebben je bezoekers ten allen tijde de mogelijkheid om je te contacteren.

PRiZM_contactgegevens_contactpagina
PRiZM_contactgegevens_footer

5. Clickable contactgegevens

Net zoals bij het logo moet je ervoor zorgen dat het telefoonnummer en e-mailadres van je onderneming aanklikbaar is.
Hiermee maak je het gemakkelijk voor de mobiele websitebezoekers om je te bellen of mailen.

6. Call-to-action boodschap

Nadat de bezoeker één of meerdere pagina’s op je website heeft gelezen, wil je hem aanzetten tot actie.
Plaats daarom op iedere pagina een duidelijke call-to-action die aangeeft wat er van de bezoeker wordt verwacht.

PRiZM_Calltoaction

7. Een broodkruimelpad

Sommige websites bestaan uit 1 statische pagina terwijl andere een veel diepere navigatiestructuur hebben.
Wanneer dat laatste van toepassing is op je website is het belangrijk om gebruik te maken van een broodkruimelpad.
Dit zorgt voor een vlotte navigatie tussen de verschillende pagina’s.

PRiZM_broodkruimelpad

8. De klantenreviews

Heb je succesvol een project afgeleverd? Heb je een klant blij gemaakt met je product of dienst?
Vraag dan of deze persoon voor je onderneming een review wil schrijven. Deze reviews geef je een prominente plek op je website.
Ze zorgen namelijk vaak voor een stijging in het aantal conversies doordat het vertrouwen opwekt bij mogelijke potentiële klanten.

PRiZM_klantenreviews

9. Afbeeldingen op je website

De foto’s die je gebruikt op je website moeten steeds haarscherp zijn. Wanneer dit niet het geval is komt dit onprofessioneel over.
Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat deze afbeeldingen een korte laadtijd hebben zodat ze de laadsnelheid van je website niet vertragen.
Geen paniek, hier bestaan verschillende tools voor zoals https://imagecompressor.com/nl/

10. Tekst + afbeeldingen

Zorg op je website voor een goede balans tussen tekst, afbeeldingen, video’s,… Schrijf geen hele tekstblokken want dat leest niemand.
Kleine korte stukjes tekst in een duidelijke kleur en lettertype zorgen ervoor dat bezoekers vlot kunnen doorlezen.
Maak ook zeker gebruik van tussentitels.

PRiZM_tekst+afbeeldingen

11. Over ons

Een “Over ons” pagina is wat PRiZM betreft een vaste waarde op een website van een onderneming.
Potentiële klanten willen graag kennismaken met het team achter de onderneming.
Schrijf daarom een kort tekstje over het ontstaan van de onderneming en stel vervolgens het team voor.
Plaats ook zeker een foto van elk teamlid bij de teamvoorstelling.
Zo kunnen bezoekers een gezicht plakken bij de naam en beschrijving die ze te lezen krijgen.

PRiZM_team

Hulp nodig bij het toepassen van al deze zaken op je website? Dan ben jij bij PRiZM aan het juiste adres.
We helpen namelijk bedrijven met het bouwen of optimaliseren van hun bedrijfswebsite.
Neem gerust contact met ons op en dan bekijken we graag bij een koffie of thee wat de mogelijkheden zijn.

Wil je het beste digital marketing advies direct in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

Friedl De Saeger

Friedl is content en social media specialist. Wil je een goed verhaal vertellen of de juiste boodschap op het juiste moment en de juiste plaats brengen? Dan begint jouw startpunt bij haar!